Jäsenasioidenhoitaja

JÄSENYYSASIAT KUNNOSSA?

Jäsenyyteesi liittyvät asiat voit hoitaa oman yhdistyksen kautta

yhdistyksen jäsenasianhoitaja Merja Sormunen, pmk612edu@gmail.com

TAI

liiton jäsenyksikön kautta

• soittamalla jäsenpalveluun p. 010 7703 430 ma - to klo 9-12

TAI

www.jhl.fi/jäsenpalvelut24

JHL:n jäsenmaksu vuonna 2023

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n kokonaisjäsenmaksu vuonna 2023 on 1 % ansiotuloista ennen veroja.

Jäsenmaksun voit maksaa joko valtuuttamalla työnantajasi perimään sen suoraan palkasta tai maksamalla sen itse.

Minimijäsenmaksu

Minimijäsenmaksua maksat, jos olet ilman palkkatuloa tai siihen rinnastettavaa tuloa, mutta sinulla ei ole perustetta jäsenmaksuvapautukseen. Minimijäsenmaksu vuonna 2023 on 8 euroa kuukaudessa; 96 euroa vuodessa.

Minimijäsenmaksua maksat ollessasi ilman palkkatuloja ja:

• eläkkeellä tai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä
• ulkomailla
• työlomalla
• virkavapaalla
• au pairina
• suorittamassa vapausrangaistusta
• "omalla lomalla"
• omaishoitajana.

Tilaa jäsenmaksuviitteet minimijäsenmaksun maksamista varten jäsenpalvelusta. Jäsenmaksuviitteet lähetetään automaattisesti kaikille minimimaksua maksaville jäsenille tammikuussa.

Eläkeläisjäsenet maksavat koko vuoden jäsenmaksut joko yhdessä tai kahdessa erässä. Minimijäsenmaksuun oikeutetut jäsenet maksavat jäsenmaksun neljännesvuosittain.

Jäsenmaksuvapautus

Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos sinulla ei ole ansiotuloja ja olet:

• kuntoutusrahalla tai -tuella
• perhevapaalla
• palkattomalla sairauslomalla
• työtön (työmarkkinatuki tai peruspäiväraha)
• koulutustuella (Kela)
• opiskelemassa
• suorittamassa asevelvollisuutta

Ilmoita jäsenmaksuvapautuksesta Jäsenpalvelu  tai ota yhteys jäsenpalveluun. Merkitse ilmoitukseen maksuvapautuksen peruste ja vapautusaika.

Muistathan maksaa jäsenmaksun, jos sinulla on satunnaisia tai osa-aikatyöstä saatuja ansiotuloja.